بارم بندی درس عربی (1) سال اول متوسطه | |||
![]() | |||
نمره | عناوین | مشترک در امتحان پایانی نوبتهای اول ، دوم وشهریور | الف- ترجمه عبارتها و |
3 | 1- ترجمه عبارت ها، شامل متن درس ها، تمرینات و.... | ||
5/1 | 2- طرح سوالات چند گزینه ای در زمینه ترجمه باتوجه به الگوی کتاب | ||
5/2 | 3- تهیه متن کوتاه متناسب با آموخته های دانش آموزان و طرح سوال درک مطلب | ||
2 | 4- تصحیح اغلاط از قبیل کارگاه ترجمه | ||
1 | 5- شناخت معانی و مفاهیم واژه ها از قبیل: - دادن واژه های عربی و خواستن معادل فارسی آن. - دادن واژه های فارسی و خواستن معادل عربی آن. - دادن واژه های عربی و خواستن مترادف یا متضاد آن. | ||
5/0 | 6- طرح سؤال آزاد در زمینه ترجمه،مانند :اکمل الفراغ …یافتن ترجمه کلمات از طریق کلمات هم خانواده . | ||
5/0 | 7- تعریب | ||
نمره | عناوین | نوبت اول : | ب- کاربرد قواعد در |
5/2 | 1- یادآوری شامل: شناخت افعال و کاربرد صیغه های مختلف آن، ضمیر و اعراب بعضی کلما ت | ||
25/2 | 2- ثلاثی مزید | ||
25/2 | 3- جامد و مشتق | ||
1 | 4- التحلیل الصرفی | ||
1 | 5- اضواء قرآنیه و فی رحاب نهج البلاغه | ||
نمره | عناوین | نوبت دوم : | |
1 | 1- شناخت افعال مجرد و مزید و کاربرد صیغه های مختلف آن | ||
75/0 | 2- ضمیر | ||
5/0 | 3- موصول | ||
75/0 | 4- معرب ومبنی | ||
1 | 5- جمله فعلیه ( فعل و فاعل و …)،مفعول به و جار و مجرور | ||
1 | 6- جمله اسمیه ( مبتدا و خبر و …) | ||
2 | 7 - التحلیل الصرفی و الاعراب | ||
1 | 8 - التشکیل | ||
1 | 9 - اضواء قرآنیه ، فی رحاب نهج البلاغه | ||
نمره | عناوین | شهریور : | |
1 | 1- شناخت افعال مجرد و مزید و کاربرد صیغه های مختلف آن | ||
75/0 | 2- جامد و مشتق | ||
75/0 | 3- ضمیر | ||
5/0 | 4- موصول | ||
5/0 | 5- معرب ومبنی | ||
1 | 6- جمله فعلیه ( فعل و فاعل و …)،مفعول به و جار و مجرور | ||
1 | 7 - جمله اسمیه ( مبتدا و خبر و …) | ||
2 | 8- التحلیل الصرفی و الاعراب | ||
5/0 | 9- التشکیل | ||
1 | 10 - اضواء قرآنیه ، فی رحاب نهج البلاغه | ||
تذکرات : |
| |||
![]() | |||
نمره | عناوین | ( مشترک در امتحان پایانی نوبت های اول ، دوم وشهریور) | الف- ترجمه عبارت ها |
3 | 1- ترجمه عبارت ها، شامل متن درس ها، تمرینات و.... | ||
5/1 | 2- طرح سوالات چند گزینه ای در زمینه ترجمه باتوجه به الگوی کتاب | ||
5/2 | 3- تهیه متن کوتاه متناسب با آموخته های دانش آموزان و طرح سوال درک مطلب | ||
2 | 4- تصحیح اغلاط از قبیل کارگاه ترجمه | ||
1 | 5- شناخت معانی و مفاهیم واژه ها از قبیل: - دادن واژه های عربی و خواستن معادل فارسی آن. - دادن واژه های فارسی و خواستن معادل عربی آن. - دادن واژه های عربی و خواستن مترادف یا متضاد آن. | ||
5/0 | 6- طرح سؤال آزاد در زمینه ترجمه،مانند :اکمل الفراغ …یافتن ترجمه کلمات از طریق کلمات هم خانواده . | ||
5/0 | 7- تعریب | ||
نمره | عناوین | نوبت اول : | ب- کاربرد قواعد در |
1 | 1- معرفه و نکره | ||
5/2 | 2- اعراب فرعی | ||
1 | 3- اعراب تقدیری و محلی | ||
5/1 | 4- صفت و مضاف الیه | ||
2 | 5- التحلیل الصرفی و الاعراب | ||
1 | 6- التشکیل | ||
نمره | عناوین | نوبت دوم : | |
5/0 | 1- معرفه و نکره | ||
1 | 2- اعراب فرعی ، تقدیری و محلی | ||
5/0 | 3- عدد | ||
5/0 | 4- صفت و مضاف الیه | ||
75/1 | 5- اعراب فعل مضارع | ||
75/0 | 6- معلوم و مجهول | ||
1 | 7- افعال ناقصه | ||
75/0 | 8- حروف مشبهه بالفعل و لای نفی جنس | ||
75/1 | 9- الاعراب والتحلیل الصرفی | ||
5/0 | 10- التشکیل | ||
نمره | عناوین | شهریور : | |
5/0 | 1- معرفه و نکره | ||
1 | 2- اعراب ظاهری (اصلی و فرعی ) | ||
75/0 | 3- اعراب تقدیری و محلی | ||
5/0 | 4- صفت و مضاف الیه | ||
5/1 | 5- اعراب فعل مضارع | ||
75/0 | 6- معلوم و مجهول | ||
5/0 | 7- افعال ناقصه | ||
5/0 | 8- حروف مشبهه بالفعل | ||
2 | 9- الاعراب والتحلیل الصرفی | ||
1 | 10- التشکیل | ||
تذکرات : 1ـ در نوبت دوم 5/2 نمره از بند الف بارم بندی به نیمه اول کتاب اختصاص داده شود . |