زبان عربی

بسم الله الرحمن الرحیم نکاتی درباره زبان عربی

زبان عربی

بسم الله الرحمن الرحیم نکاتی درباره زبان عربی

آزمون بنیه علمی پایه دوم راهنمایی همراه پاسخ نامه . دی 88

آزمون بنیه علمی پایه دوم راهنمایی همراه پاسخ نامه . دی 88

1-  ترجمه عربی (برگشتند . مثنی مؤنث ) کدام گزینه است ؟

الف ) ذهبتا       ب ) رجعتـُما          ج) رجعتا         د ) ذهبتـُما

2-   صحیح این جمله کدام گزینه می باشد ؟

    (ایتّها الاخ ! لماذا ترکتْ ید الامّ‌)

الف ) ایها . الاخ               ب ) الاخت . ترکتِ     

ج) الاخت . ترکتَ             د) الاخ . ترکتَ

 

3- مذکر ( هؤلاء تلمیذاتٌ هنَّ خرجنَ من المدرسة ) کدام گزینه است ؟

الف ) هؤلاء تلمیذان ِ هنَّ خرجنَ من المدرسة .

ب ) اولئک تلمیذاتٌ هم خرجوا من المدرسة .

ج) اولئک تلامیذٌ هم خرجوا من المدرسة .

د ) هؤلاء تلامیذٌ هم خرجوا من المدرسة .

 

4-   ترجمه عربی ( کلاغ از آهو سپاسگزاری کرد) کدام گزینه است ؟

الف ) الغرابُ شکرتْ من الغزالة .              ب ) الغرابُ شکر الغزالة .

ج) شکر الغرابُ من الغزالة .                     د) الغرابُ شکرتْ الغزالة .  

 

5- کدام گزینه برای جای خالی (مَن ............. ؟ نحن تلمیذان ِ .) مناسب است؟

الف ) انتما          ب ) انتنّ             ج) انتم          د) انتِ

 

6- با توجه به ضمیر داخل پرانتز بازنویسی جمله (هل انتِ کتبتِ الدرس ایتها الطالبة (انتم) ) کدام گزینه می باشد ؟

الف ) هل انتما کتبتما الدرس ایتها الطالبتان ِ ؟

ب ) هل انتم کتبتم الدرس ایها الطالبونَ ؟

ج ) هل انتم کتبتم الدرس ایتها الطالبتان ِ‌؟

د) هل انتنّ کتبتنّ الدرس ایتها الطالبات ؟

 

7-      مثنی جمله (هذه مؤمنة هی ذهبتْ الی المسجد) ؟

الف ) هذان مؤمنان ِ هما ذهبا الی المسجد.           ب ) هاتان مؤمنان ِ هما ذهبا الی المسجد .

ج) هاتان مؤمنتان ِ هما ذهبتا الی المسجد .             د) هذان مؤمنتان ِ هما ذهبتا الی المسجد .

 

8-  کدام گزینه برای جای خالی ( التلمیذ و اصدقائه ............ فی الامتحان .) مناسب است ؟

الف ) نجحوا          ب ) نجحنَ            ج) نجحا            د) نجح

 

9- کدام گزینه با بقیه ناهماهنگ است ؟

الف ) سجدتُ             ب ) رکعتُ            ج) عبدتُ             د) غفلتُ

 

10-  کدام گزینه بر مفرد مؤنث مخاطب دلالت دارد ؟

الف ) هل طالبة یا مریم ؟               ب ) الطالبة کتبتْ التمرینات .

ج) انتَ کتبتَ التمرینات .                د) هل خرجتَ من البیت یا سعید؟

                                                    

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد